Изоставената количка – невидимият враг на онлайн търговията, който е отговорен за разбиването на множество предприемачески сърца.

  • 2024-07-03 16:00:00
Превърни изоставената количка във възможност чрез SMS маркетинг

Изоставената количка – невидимият враг на онлайн търговията, който е отговорен за разбиването на множество предприемачески сърца.

Клиентът разглежда вашия онлайн магазин, добавя продукти в количката, но в последния момент решава да не завърши покупката, оставяйки ви без отговор на въпроса: "Защо всичко приключи по този начин?”

На първо четене - проблем.

А статистиката сочи, че съществуват доста подобни разкази за този вид взаимоотношения бизнес-клиент - средният процент на изоставените колички в световен мащаб за 2023 година, е 70,19%. Но нека оставим шегата настрана. Изоставените колички могат да се превърнат във възможност, стига да знаем как. В тази статия ще ви представим защо и как да включите SMS съобщения за изоставени колички към вашата маркетинг стратегия. Да сложим край на серията от изоставени колички и разбити сърца!

  1. Предложете добавена стойностОбикновеното съобщение „Оставихте този артикул в количката си“ много често не е достатъчно, за да върне изгубен клиент. В крайна сметка, той е решил да не завърши покупката си по някаква причина – освен ако нещо не го е прекъснало и е забравил да поръча. Добавените разходи, като доставка и такси, могат бързо да отблъснат клиентите. Затова, отлична тактика за връщане на клиентите към завършване на покупката им, е да предложите безплатна доставка или отстъпка.Например, кратко SMS съобщение като „Получете безплатна доставка, ако поръчате в следващите 24 часа“, дава на получателя стимул да се върне към изоставената си количка.
  2. Обмислете добре в кой момент ще изпратите съобщениетоТова кога ще изпратите съобщение за изоставена количка, може да има значителен ефект върху реакцията на потребителя. SMS каналът е по-непосредствен от имейла и 90% от получателите четат съобщенията в рамките на 3 минути след получаването им. Използвайте тази непосредственост, като изпращате напомняне, докато продуктът все още е свеж в съзнанието на клиента.
  3. Създайте усещане за спешностВсяко текстово съобщение трябва да включва призив към действие (CTA), който да подтиква получателя към извършването на покупка. CTA е възможност да предадете усещане за спешност чрез убедителни глаголи и фрази, които насърчават читателя да действа.Думички като „днес“, „сега“ и „скоро“ могат да помогнат за генериране на FOMO (Fear Of Missing Out), докато изграждате усещането за спешност. Ако текстът включва код за отстъпка, уведомете получателя кога изтича. Или ако артикулът в количката му е на изчерпване, използвайте фраза като „Вземете го, преди да се изчерпи“ или “Остават само още 2 бр. от продукт Х, които отговарят на Вашия размер”. За финал, ето и няколко темплейт съобщения за изоставени колички, от които можете да се възползвате:
    • Шаблон 1: [Име на бранда]: Изглежда сте забравили нещо в количката си. Използвайте кода [код за отстъпка] за [процент] отстъпка, за да завършите поръчката си още днес! [URL]
    • Шаблон 2: [Име на бранда]: [Име на клиента], този артикул се продава бързо. Завършете поръчката си, като използвате кода [код за отстъпка], преди да е станало твърде късно! Офертата изтича утре. [URL]
    • Шаблон 3: [Име на бранда]: [Име на клиента], вашият код за отстъпка е на път да изтече! Завършете поръчката си днес, за да получите [процент] отстъпка. [URL]

Мобика на Balkan eCommerce Summit 2025

  • 2025-04-23 11:10:00
На 29 и 30 април в Арена София ще се проведе Balkan eCommerce Summit 2025 – най-голямото събитие за електронна търговия на Балканите.

Как да Увеличите Продажбите си на Великден с Помощта на SMS Маркетинг?

  • 2025-04-02 16:15:00
Един от най-ефективните начини за достигане до клиентите по време на празничния сезон е чрез SMS маркетинг. В тази статия ще разгледаме как можете да използвате SMS съобщения, за да създадете атрактивни промоции и да увеличите продажбите си през Великден.

Защо да използваме емоджита в SMS маркетинга и бизнес комуникацията?

  • 2025-03-25 10:15:00
Вероятно не веднъж сте се чудили: “Дали е подходящо да сложа в това съобщение емоджи или да го оставя просто така?”

Мобика на Sales Club Conference 2025

  • 2025-03-12 10:29:00
На 21 март 2025 г. в зала “Витоша”, Интер Експо Център, ще се проведе четвъртото издание на Sales Club Conference – едно от водещите бизнес събития, което събира предприемачи, мениджъри и професионалисти, стремящи се към развитие и иновации.

Успешна ли е SMS кампанията ми? Ключови показатели за ефективност

  • 2025-03-05 13:30:00
Случвало ли ви се е да сте толкова развълнувани за реализирането на SMS кампания, да създадете страхотен материал, да изпратите кампанията и после… нищо? Не знаете дали резултатът си е струвал положените усилия.
Изберете как да се свържете с нас.