I. Общи разпоредби
1. Предмет
Общи условия за регулиране на отношенията между „Мобика" ООД, ЕИК 201937622, дружество, наричано по-долу Доставчик или Мобика, и потребителите, наричани по-долу Клиенти.
Клиентът се задължава да се запознае и спазва настоящите Общи условия
2. Определения
-
„Акаунт" е профилът на Клиента, създаден в панела на Мобика, който съдържа идентификационни данни, предоставени от Клиента. Всеки Акаунтът е с уникално потребителско име и парола.
-
„Платформата на Мобика " е онлайн автоматизирана система за изпращане и получаване на Съобщения от Клиента до Адресати на Услуга.
-
„Адресати на Услуга" – титулярите на изрично указани от Клиента мобилни телефонни номера, до/от които посредством SMS/Viber Услугата се изпращат съобщения
-
„Клиент" е физическо или юридическо лице, използващо Услугите, предоставяни от Мобика с активен Акаунт в панела на Мобика.
-
„Потребител" е лице, упълномощено от Клиента, което има до Услугите от името на Клиента.
-
„Съобщение" е съобщение, състоящо се от символи /цифри, текст/, медийно съдържание, изпращано чрез Платформата на Мобикадо Адресати наУслуга или от Адресати на Услуга към Платформата на Мобика.
-
„Оператор" е всеки телекомуникационен оператор или доставчик на интернет услуги
-
„Изпращач" или „Оригинатор" при изпращане на SMS е идентификатор /цифров или буквен/ на Клиента като подател на Съобщенията. Наименованието на изпращача може да бъде с дължина до 11 знака. Допустимите символи са: a-z A-Z 0-9. & @ - + _! % [интервал] *. Изпращач не може да бъде телефонен номер. Заявен Изпращач подлежи на проверка и одобрение.
-
„Символи на кирилица и специални символи" при изпращане на SMS са символи, извън GSM 3.38 стандарта, които не са посочени по-долу:
"\n", "\r", , _, -, ,, ;, :, !, ¡, ?, ¿, ., "", ", (, ), [,], {, }, §, @, *, /, , &, #, %, ^, +, <, =, >, |, ~, ¤, $, £, ¥, €, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, a, A, à, å, Å, ä, Ä, æ, Æ, b, B, c, C, Ç, d, D, e, E, é, É, è, f, F, g, G, h, H, i, I, ì, j, J, k, K, l, L, m, M, n, N, ñ, Ñ, o, O, ò, ö, Ö, ø, Ø, p, P, q, Q, r, R, s, S, ß, t, T, u, U, ù, ü, Ü, v, V, w, W, x, X, y, Y, z, Z, Γ, Δ, Θ, Λ, Ξ, Π, Σ, Φ, Ψ, Ω
Символите на кирилица и специалните символи може да се отчитат като повече от един символ.
* Символите \n, ^, {, }, , [, ~,], |, €, както и enter се отчитат като два отделни символа.
-
„SMS Съобщение" е текстово съобщение излъчено съгласно техническите изисквания по GSM 03.38.
-
„Long SMS Съобщение" е текстово съобщениесъстоящо се от няколко физически SMS съобщения, които се сглобяват логично в едно дълго текстово съобщение от апарата на получателя.
-
„Транзакционно Viber съобщение" -съобщение, състоящо се от текст, без рекламна насоченост, изпращано чрез поддържана от Viber услуга.
-
„Промоционално Viber съобщение" - съобщение, състоящо се от текст и изображение и/или бутон и/или линк, изпращано чрез поддържана от Viber услуга.
-
„Максимална дължина на Viber Съобщение" – 1000 символа.
-
„Максимална дължина на SMS Съобщение"
Максималната дължина на основния текст на съобщението е 160 символа и интервали, когато не съдържа Символи на кирилица или специални символи
Максималната дължина на основния текст на съобщението е 70 символа и интервали, когато съдържа Символи на кирилица или специални символи.
-
„Брой единични съобщения в Long SMS Съобщение"
Когато дадено SMS Съобщение е с повече символи от максималната дължина на единично SMS съобщение, броят на всички SMS съобщения се изчислява като брой свързани SMS съобщения:
Когато не съдържа Символи на кирилица или специални символи, броят на SMS Съобщенията е равен на броя символи, разделени на 153.
Когато съдържа Символи на кирилица или специални символи, броят на SMS Съобщенията е равен на броя символи, разделени на 67.
3. Услуга
Услугата, предоставяна от Доставчика представлява Предоставяне на известителни услуги чрез различни канали за комуникация: SMS, Viber, WhatsApp и други чрез достъп до Платформата на Мобика или чрез API .
Достъпът до Услугата се осъществява чрез Акаунт, създаден индивидуално за Клиента.
Клиентът няма право да предоставя на трети лица данните за достъп до Акаунта под формата на потребителско име, парола или друг вид идентификатор освен ако не е изрично уговорено.
Клиентът следва да се ангажира с опазването на цялата информация за Акаунта съгласно най-добрите практики. Ако Клиентът узнае информация, която може да застраши сигурността, той трябва незабавно да промени данните на Акаунта и да уведоми Мобика.
II. Сключване на Договор, прекратяване на Договор
1. За да се използва Услугата трябва да е налице Договор между страните.
Сключването на Договор се осъществява чрез създаване на Клиентски Акаунт с имейл и парола в Платформата на Мобика и последващото му одобрение от страна на Мобика. Създаването на Акаунта може да стане от служител на Мобика или директно, от клиента в Платформата на Мобика .
Във всеки момент Мобика има право да откаже сключването на Договора.
За целите на проверка и одобрение на Акаунта, както и за контрол при използване на Услугата, Мобика може да поиска Клиентът да предостави информация и документи по преценка. Одобрението на Акаунта на Клиента зависи изцяло от преценката и политиката на Мобика. Мобика не се задължава да даде становище при евентуален отказ.
При регистрация на Акаунта, Клиентът предоставя данни за контакт. Данните, посочени при регистрацията: адрес, имейл и телефонен номер, са основен канал за комуникация и Мобика изпраща Уведомления, Договори, Предизвестия, Фактури и др.
По желание на Клиента може изрично да бъде посочен друг имейл за получаване на финансова информация – фактури, уведомление за намаляваща наличност и др.
При извършване на регистрацията Клиентът се задължава да предостави верни и актуални данни. Клиентът е длъжен своевременно да актуализира данните, посочени в регистрацията си, в случай на промяна.
При самостоятелна регистрация в Платформата на Мобика, с попълване на данните си и натискане и отбелязване на чек бокса „I agree to the general terms and legal privacy policy of the platform" Клиентът декларира, че е запознат с тези Общи условия, приема тяхното съдържание и се задължава да ги спазва. При самостоятелна регистрация в акаунта на Клиента е активна възможността за изпращане на съобщения за България и цял свят.
При създаване на акаунт от служител на Мобика, Клиентът следва да се е запознал и да е съгласен с настоящите Общи условия. В този случай те имат действие от момента на първото използване на услугата от Клиента.
И в двата случая Мобика изпраща мейл на посочен от Клиента електронен адрес,
който съдържа линкове към настоящите Общи условия и Политиката на поверителност.
Договорът се счита за сключен от момента на създаване на Акаунт на Клиента в Платформата на Мобика.
Създадените по един от двата начина Акаунти се считат за тестови до момента на плащане първата Проформа фактура /Фактура или до подписването на postpay Договор.
При подписване на Договор за Viber услуги се изискват и допълнителни документи по изискване на Viber. Сключвайки Договор за Viber услуги, клиентът декларира, че ще спазва „Viber Service Messages General Guidelines". Инструкции на Viber са налични на адрес: https://www.viber.com/terms/
Кореспонденцията по сключен договор се осъществява по електронен път, електронният адрес на Доставчика е support@mobica.bg, а на Клиента е изрично посоченият адрес/и при сключване на Договора. Кореспонденция може да бъде осъществявана и писмено на адресите на Доставчика (посочен в началото на Общите условия) и този на Клиента – посочен при сключване на договора.
2. Плащане
2.1 Предплатена услуга /Пакети/
Клиентът, генерира в Акаунта си в Платформата на Мобика проформа фактура, която съдържа детайли относно цена и начин на плащане. След получаване на плащането по сметка на Мобика, системата генерира Фактура, която се изпраща на посочения от Клиента електронен адрес, като също така е достъпна за разпечатване и в Акаунта на клиента. При плащане с карта, проформа фактура не се генерира. След извършване на картовото плащане, клиентът може за изтегли директно фактура от Акаунта си.
Минималната сума за заплащане при предплатена услуга е 50,00 BGN
2.2 Абонаментна / Post-pay услуга
Услуга с последващо заплащане се предлага по преценка на Мобика. За ползването ѝ се сключва отделен Договор, в който са уговорени конкретни условия между Клиента и Доставчика.
В този случай фактура за заплащане се генерира веднъж месечно и включва всички ползвани от Клиента услуги. Доставчикът изпраща фактурата до посочен от Клиента електронен адрес.
Сумата по фактурата следва да бъде заплатена в срок от 10 (десет) календарни дни.
При плащания чрез банкова карта или банков превод, Мобика не носи отговорност за възможните разходи, свързани с такси, комисиони, курсови разлики или други допълнителни плащания, направени от Клиента във връзка с транзакцията.
3. Цени
Доставчикът предоставя Услугата срещу възнаграждение. Информация за различните параметри на Услугата, включително цени е достъпна в акаунта на Клиента в Платформата на Мобика. Цените, посочени в акаунта на Клиента, както и общата разполагаема наличност е без ДДС.
Цените зависят от вида на съобщенията и от Оператора и подлежат на корекция. Информация за приложимата тарифа е налична в клиентския профил. Клиентът е длъжен да провери актуалните приложими цени преди да стартира изпращане на Съобщения.
Мобика има право да променя цените по всяко време и без предизвестие. Актуалните цени са отразени в Акаунта на клиента, без Мобика да има задължение да извършва уведомление по друг начин.
4. Прекратяване
4.1 Договорът се сключва за неопределен срок освен, ако изрично не е посочено друго.
4.2 Всяка от страните може да прекрати договора с едномесечно предизвестие. Прекратяване при ползване на Viber: Заявка за спиране/паузиране на Viber канал се подава до 20-то число на текущия месец / Изключение е случаят при който 20 е в петък, тогава заявка се подава до 19/
4.3 При прекратяване на Договора и налична сума в Акаунта на Клиента, същата може да бъде възстановена по банкова сметка на Клиента при отправяне на писмено искане, от негова страна с посочена банкова сметка и титуляр. Срокът за отправяне на Искане за възстановяване е 3 месеца от датата на прекратяване на Договора или от служебното закриване на Акаунта от Мобика.Срокът за възстановяване на заявената сума е 14 работни дни.
4.4 Мобика може да прекрати Договора и откаже достъп без предизвестие и без да носи отговорност в следните случаи:
- В случай на обективна невъзможност за да предоставя Услугата;
- В случай на установено неизпълнение от страна на Клиента на настоящите ОУ или нарушение на законодателството;
- В случай на установени злоумишлени действия към Мобика или трети лица;
- В случай на подозрение, че Клиентът е предоставил невярна или подвеждаща информация при регистрация или когато и по какъвто и да е повод е изисквана такава от него;
- В случай, че Клиентът е неплатежоспособен, бъде обявен в несъстоятелност или по отношение на него бъде започнато производство по ликвидация;
- В случай, че има предишна регистрация, при която акаунтът е бил блокиран.
- В случай, че акаунтът на Клиента е неактивен в продължение на 12 последователни месеца.
4.5 Доставчикът или упълномощено лице може да извърши проверка при съмнения за нарушение на Договора. Клиентът е длъжен да сътрудничи и да предостави необходимата информация и документи.
4.6 При прекратяване на договора съгласно чл. 4.4. Клиентът ще загуби всички заредени в акаунта неизразходвани средства, без да има право да иска възстановяване им.
III. Задължения на Клиента
1.Клиентът се съгласява, че при използването на Услугата ще спазва следните изисквания:
1.1 Клиентът ще използва Услугата добросъвестно и по предназначение.
1.2 Клиентът се задължава да използва Услугата в съответствие с приложимото законодателство.
1.3 Клиентът се съгласява, че за Изпращач на Съобщенията от Акаунта на Клиента, ще се счита Клиентът, независимо от негови отношения с трети лица.
1.4 Клиентът се съгласява, че ще спазва писмено посочени от страна на Доставчика в Договор, Общи условия или интернет сайт изисквания от страна на трети страни, относно предоставяната услуга, като например /но не само/ Оператори, Viber и др.
1.5 Клиентът се съгласява, че е изцяло отговорен за всички действия и бездействия на Потребителите. Клиентът носи отговорност за коректното съхраняване на данни за достъп и спазване на Договора от страна на Потребителите.
1.6 Клиентът се задължава да не използва Услугите за злоупотреба и да извършва злоумишлени действия. Злоумишлени действия са:
-
Посочване на невярно или подвеждащо наименование на изпращач;
-
Изпращане на Съобщения до Адресати на Услуга на съдържание, което не съответства на законовите изисквания;
-
Непоискани търговски съобщения, без опция за отказ от получаване от страна на Адресата на Услугата
-
Изпращане на съобщения със съдържание, което може да нанесе вреда или предизвика смущения в работата на Мобика или трети страни, включително Операторите: нежелана поща /spam/, FLOOD, възползване от пропуски в системите с цел лична облага, промишлен шпионаж, саботаж, повреждане на информационни системи, изпращане на вируси, троянски коне, червеи или друг зловреден код.
2.При установяване на нарушение на Мобика има право да спре предоставянето на Услугата на Клиента, без непременно да прекратява Договора.
3.Клиентът е единствено и напълно отговорен за съдържанието на Съобщенията, изпращани до Адресатите на Услуга.
ІV. Ограничение на отговорността
- Доставчикът не носи отговорност за каквито и да са смущения или технически проблеми, дължащи се на случайни събития, временни прекъсвания (независимо от причината) и на такива смущения или технически проблеми, свързани с ползването на услугите, вследствие експлоатирането на компютърното оборудване от Клиента (хардуерен или софтуерен проблем, проблем с интернет свързаност и др.).
- Доставчикът не носи отговорност за вреди, понесени от Клиента вследствие на използването на Услугата, в това число, но не само, относно съдържанието на SMS/Viber съобщение, броя на изпратените SMS/ Viber съобщения, отношенията между Клиента и Адресатите и др.
- Клиентът е длъжен да обезщети Доставчика в пълен размер, в случай че в следствие изпращани SMS-и и поради тяхното съдържание, брой или други характеристики, или поради това, че се окаже, че са изпратени на адресат, който не е съгласен или не желае да получи такъв SMS, отговорността на Доставчика бъде ангажирана от което и да е трето лице, включително държавен орган. В такива случаи Клиентът е длъжен при първо поискване от Доставчика да заплати на последния сумите, които последният следва да заплати към третите лица въз основа на сключен договор или на друго законово основание, включително, но не само – неустойки, обезщетения, лихви, глоби и всякакви други плащания. В допълнение Клиентът е длъжен да заплати на Доставчика и всички допълнителни разходи – съдебни разноски, адвокатски хонорари и други разноски. Клиентът е длъжен да укаже също пълно и незабавно съдействие с оглед уреждане отношенията с третите лица, като включително представи на Доставчика всички поискани от последния документи и информация.
- Доставчикът не носи отговорност за злоумишлени и некоректни действия от страна на трети лица.
- Доставчикът не носи отговорност в случай на претенции от трета страна относно неправомерно използване от страна на Клиента на търговски марки, промишлени дизайни, патенти, полезни модели и авторски права.
- Доставчикът не носи отговорност за съдържанието на рекламни съобщения: качеството на стоки и услуги, както и непредоставяне на рекламирани стоки и от страна на Клиента.
- Доставчикът има право да изисква от Клиента да се легитимира и да удостовери достоверността обявените по време на регистрацията обстоятелства и лични данни. Доставчикът може по своя преценка да изиска от Клиента да подпише настоящите Общи условия.
- Доставчикът има правото временно или трайно да преустановява предоставянето на конкретни Услуги, достъпни чрез Уебсайта, както и самия достъп до Уебсайта, като не е необходимо предварително да уведомява за това Клиента.
- Доставчикът приема и обявява на сайта си Политика за защита на личните данни. Ползвателят се съгласява с Политиката за защита на личните данни на Доставчика.
- Съгласно допустимото от правна гледна точка, Мобика не дава никакви гаранции че Услугата не нарушава права на трети лица. Мобика не гарантира конкретна функционалност и приложимост за определена цел на Услугата.
- Доставчикът не носи отговорност за прекъсване/спиране на услугата при настъпване на форсмажорни обстоятелства и обстоятелства извън негови контрол – непреодолима сила, случайни събития, липса/прекъсване/проблеми в Интернет, проблеми в оборудването на Клиента, нерегламентиран достъп на трети лица до системите или сървърите на Доставчика.
- С цел поддържане, профилактика, отстраняване на проблеми и ъпдейт на Услугата, Доставчикът си запазва правото да ограничи временно предоставянето на услугата.
Забавяне, затруднения или невъзможност за използване на Услугата, във връзка с горепосочените обстоятелствата не са основание за претенции към Доставчика.
V. Дeйствие, публикуване и промяна на Общите условия
- Връзки към Общите условия са разположени в публичният сайт на Доставчика.
- Общите условия влизат в сила от датата на тяхното публикуване и последната им актуализация.