Изоставената количка – невидимият враг на онлайн търговията, който е отговорен за разбиването на множество предприемачески сърца.
- 2024-07-03 16:00:00
Изоставената количка – невидимият враг на онлайн търговията, който е отговорен за разбиването на множество предприемачески сърца.
Клиентът разглежда вашия онлайн магазин, добавя продукти в количката, но в последния момент решава да не завърши покупката, оставяйки ви без отговор на въпроса: "Защо всичко приключи по този начин?”
На първо четене - проблем.
А статистиката сочи, че съществуват доста подобни разкази за този вид взаимоотношения бизнес-клиент - средният процент на изоставените колички в световен мащаб за 2023 година, е 70,19%. Но нека оставим шегата настрана. Изоставените колички могат да се превърнат във възможност, стига да знаем как. В тази статия ще ви представим защо и как да включите SMS съобщения за изоставени колички към вашата маркетинг стратегия. Да сложим край на серията от изоставени колички и разбити сърца!
- Предложете добавена стойностОбикновеното съобщение „Оставихте този артикул в количката си“ много често не е достатъчно, за да върне изгубен клиент. В крайна сметка, той е решил да не завърши покупката си по някаква причина – освен ако нещо не го е прекъснало и е забравил да поръча. Добавените разходи, като доставка и такси, могат бързо да отблъснат клиентите. Затова, отлична тактика за връщане на клиентите към завършване на покупката им, е да предложите безплатна доставка или отстъпка.Например, кратко SMS съобщение като „Получете безплатна доставка, ако поръчате в следващите 24 часа“, дава на получателя стимул да се върне към изоставената си количка.
- Обмислете добре в кой момент ще изпратите съобщениетоТова кога ще изпратите съобщение за изоставена количка, може да има значителен ефект върху реакцията на потребителя. SMS каналът е по-непосредствен от имейла и 90% от получателите четат съобщенията в рамките на 3 минути след получаването им. Използвайте тази непосредственост, като изпращате напомняне, докато продуктът все още е свеж в съзнанието на клиента.
- Създайте усещане за спешностВсяко текстово съобщение трябва да включва призив към действие (CTA), който да подтиква получателя към извършването на покупка. CTA е възможност да предадете усещане за спешност чрез убедителни глаголи и фрази, които насърчават читателя да действа.Думички като „днес“, „сега“ и „скоро“ могат да помогнат за генериране на FOMO (Fear Of Missing Out), докато изграждате усещането за спешност. Ако текстът включва код за отстъпка, уведомете получателя кога изтича. Или ако артикулът в количката му е на изчерпване, използвайте фраза като „Вземете го, преди да се изчерпи“ или “Остават само още 2 бр. от продукт Х, които отговарят на Вашия размер”. За финал, ето и няколко темплейт съобщения за изоставени колички, от които можете да се възползвате:
- Шаблон 1: [Име на бранда]: Изглежда сте забравили нещо в количката си. Използвайте кода [код за отстъпка] за [процент] отстъпка, за да завършите поръчката си още днес! [URL]
- Шаблон 2: [Име на бранда]: [Име на клиента], този артикул се продава бързо. Завършете поръчката си, като използвате кода [код за отстъпка], преди да е станало твърде късно! Офертата изтича утре. [URL]
- Шаблон 3: [Име на бранда]: [Име на клиента], вашият код за отстъпка е на път да изтече! Завършете поръчката си днес, за да получите [процент] отстъпка. [URL]