Ако искаш да оцелееш на бойното бизнес поле, трябва да си в крак с новите тенденции, които засягат твоя бизнес - да бъдеш една крачка напред от останалите.
- 2024-09-09 11:30:00
Ако искаш да оцелееш на бойното бизнес поле, трябва да си в крак с новите тенденции, които засягат твоя бизнес - да бъдеш една крачка напред от останалите.
От чатботове до 5G мрежите – светът на комуникационните технологии достигна нови висоти. Всичко е толкова динамично и истината е, че оцеляват само онези, които се адаптират бързо, и то добре.
Супер приложения, изкуствен интелект, виртуална реалност - все тенденции, които можем да очакваме да се развият през следващите години.
Нека разгледаме по-отблизо как тези инструменти и технологии ще допринесат за бъдещето на бизнеса и потребителите.
Супер приложения: Едно приложение, което управлява всичко
Потребителите прекарват огромно количество време в „супер приложения“, известни още като мобилни или уеб приложения, които предоставят множество услуги. Най-популярните примери включват WhatsApp и Viber.
Супер приложенията опростяват и работата на бизнеса, позволявайки на служителите да обработват всички клиентски взаимодействия на едно място.
Омниканални комуникационни платформи, като Omnilinx, обединяват своите екипи в тези приложения, давайки им достъп до историята с клиентски взаимодействия, за да могат да решават по-бързо входящи запитвания. Интересното е, че популяризирането на тези приложения е резултат, главно от поколенията Y и Z, които предпочитат да чатят, вместо да говорят по телефона или да губят време, сърфирайки в интернет.
Затова, бизнесите, които искат да защитят бъдещето на своята комуникационна стратегия, трябва да започнат да изграждат присъствието си в супер приложения.
Мобилна комуникация
Оптимизацията на комуникацията за мобилни устройства е от съществено значение. Това далеч не включва само добрия вид на уеб страниците на сайт на мобилен екран, но и използването на SMS съобщения, push известия и мобилни приложения за директно достигане до клиентите. Този тип стратегии позволяват да се постигне по-висока ангажираност.
Добавена и виртуална реалност
Технологиите за AR и VR създават потапящи преживявания, които могат значително да увеличат ангажираността на клиентите. От виртуални проби в модната търговия, до виртуални обиколки в сферата на недвижимите имоти, тези технологии предлагат интерактивни и ангажиращи начини на потребителите да се свържат на по-високо ниво с даден бизнес продукт. Така че, развитието на AR и VR ще играе все по-голяма роля в B2C комуникацията.
Съдържание с възможност за пазаруване
Интеграцията на възможности за пазаруване директно в социалните медийни платформи революционизира електронната търговия. Социалната търговия позволява на клиентите да правят покупки, без да напускат любимите си социални приложения, улеснявайки процеса. Постове с възможност за пазаруване, истории и живи предавания правят по-лесно от всякога за марките да превърнат ангажираността в продажби.
Устойчивост и етична комуникация
Потребителите все повече ценят устойчивостта и етичните практики. Марките, които комуникират ангажимента си към тези ценности прозрачно, ще се обвържат по-силно с аудиторията си.
Бъдещата B2C комуникация вероятно ще включва подчертаване на устойчивите практики и инициативите за корпоративна социална отговорност, за да изграждат по-дълбоки връзки със своите потребители.
Следейки тенденциите, може да адаптирате своите комуникационни стратегии така, че да отговарят на променящите се очаквания на потребителите - по този начин ще създадете по-силна връзка с тях и ще гарантирате дългосрочен успех.