Случвало ли ви се е да сте толкова развълнувани за реализирането на SMS кампания, да създадете страхотен материал, да изпратите кампанията и после… нищо? Не знаете дали резултатът си е струвал положените усилия.
- 2025-03-05 13:30:00

Случвало ли ви се е да сте толкова развълнувани за реализирането на SMS кампания, да създадете страхотен материал, да изпратите кампанията и после… нищо? Не знаете дали резултатът си е струвал положените усилия.
Вижте кои метрики да проследите следващия път.
Тези три ключови показатели за ефективност (KPI) в SMS маркетинга ще ви помогнат не само да разчетете резултатите от кампанията си, но и да развиете бизнеса си на друго ниво.
Повечето бизнеси не анализират конверсиите в SMS маркетинга. Тези, които се грижат за ефективността на кампаниите, я измерват чрез:
- CTR (честота на кликване) на връзката в съобщението
- Средното увеличение на продажбите
- Процентът на използване на предоставените кодове за отстъпка
Какви фактори трябва да вземете предвид, за да обявите кампанията за успешна?
Прочетете повече за ключовите индикатори за ефективност в SMS маркетинга.
Процентът на отваряне на SMS съобщенията все още е висок (до 98%), и повечето хора четат текстови съобщения до 5 минути след получаването им.
SMS маркетинг KPI: Delivery Rate (Степен на доставка)
Голямата и добре поддържана база данни на клиентите може да служи в продължение на години, но много хора могат да сменят телефонните си номера или да загубят интерес към това, което предлагате.
Затова е много важно да сравнявате списъците на изпратени и доставени съобщения. Препоръчваме да правите такива проверки по-често, за да поддържате ефективността на вашата база данни и да намалите разходите за конверсия.
Ключови въпроси, които трябва да си зададете относно този показател:
- Има ли в моята база данни връщащи се клиенти? Такива, които са пазарували повече от веднъж?
- Персонализирам ли съобщенията според интересите и предпочитанията на моите клиенти?
- Клиентите склонни ли са да се върнат и да поръчат отново в бъдещ момент?
- Какво би подтикнало да се върнат отново?
SMS KPI: Процент на отписвания
Процентът на отписвания (Opt-out rates) от SMS е броят на абонатите, които се отписват, разделен на общия брой получатели. Този показател ви позволява да определите дял от абонатите, които не са заинтересовани от вашите съобщения.
Въпреки че може да звучи неразумно, най-добре е да им предложите бърз начин за отписване от бюлетина. Всъщност, отписването трябва да бъде също толкова лесно, колкото и абонирането.
Премахването на клиентите, които нямат интерес, благоприятства ефективността на базата данни, рекламния бюджет и имиджа на марката.
SMS KPI: Conversion Rate
Трябва да започнете да наблюдавате реакцията на получателите, веднага след като SMS кампанията достигне до тях.
Знанието за броя на отворените съобщения е от съществено значение, но още по-полезно е да се знае броят на хората, които кликат върху връзката, вмъкната в SMS съобщението.
С други думи - винаги проверявайте CTR (Степента на кликаемост). И тъй като можете да генерирате уникална връзка за всеки получател, повторно изпратете съобщения на онези, които не са посетили URL адресите.
Можете да проследите ефективността на SMS кампанията, като добавите UTM параметри, съдържащи типа на средата и името на кампанията във връзката, а след това я съкратите с инструмент като Bitly. Тези две действия помагат да се измери броят на кликовете и да се съкрати съобщението.